Gemeente Gemeente Kaprijke

Het vernieuwde e-loket: altijd als eerste aan de beurt

Gepubliceerd op 26 juli 2017
Een attest nodig en geen tijd om naar het administratief centrum te komen? Geen probleem! Al geruime tijd maakt het gemeentebestuur gebruik van een e-loket. Voor welbepaalde aanvragen bij de dienst burgerzaken word je vanaf nu zelfs onmiddellijk verder geholpen!

Al geruime tijd maakt het gemeentebestuur gebruik van een e-loket, waarin je online getuigschriften, uittreksels, … kan aanvragen, je online inschrijven voor een sportkamp, … Voor welbepaalde aanvragen bij de dienst burgerzaken word je vanaf nu zelfs onmiddellijk verder geholpen en beschik je meteen over het door jou aangevraagde document!

De gemeente Kaprijke stapte als één van de eerste gemeenten in op het nieuwe aanbod van softwareleverancier Cevi. De volgende documenten worden vanaf nu volautomatisch afgeleverd:

  • getuigschrift van leven;
  • getuigschrift van nationaliteit;
  • getuigschrift van woonst;
  • getuigschrift van woonst voor huwelijk;
  • getuigschrift van woonst met historiek adressen voor eigen gemeente;
  • getuigschrift van woonst met historiek alle adressen;
  • uittreksel inschrijving op adres;
  • uittreksel met gezinssamenstelling;
  • uittreksel met historiek van de burgerlijke stand;
  • uittreksel uit het bevolkings- of vreemdelingenregister met info wettelijke samenwoonst.

Voordeel? Je kan je aanvraag 24 uur op 24 indienen, er is geen tussenkomst van een ambtenaar nodig en je beschikt meteen over een digitaal, ondertekend en rechtsgeldig document.

Voor andere attesten is er een handeling van een medewerker nodig en ontvang je het document zo snel mogelijk. Wist je trouwens dat je ook een melding online kan doorgeven? Of een premie online kan aanvragen? Of een evenement online aangeven bij de gemeente? Neem zeker eens een kijkje op deze website.